PRAYER FOR CONFINE PEOPLE


O Immaculate, teach me to make good use of the solitude which surrounds me, so that it will not be change into idleness. 

O Immaculate, teach me to make good use of the passivity that surrounds me so that it will not change into anxiety and lack of confidence in you.

O Immaculate, may each temptation that presents itself serve as a springboard to your heart so that even if my body melt itself because of the lack of exercise, my soul however, can get fat from the milk of your love.

I offer you each soul that passes away on this day in order to crush the doubts that surround me and to believe in you for all those who do not believe. 

I offer you each soul that must give an account to its Judge and Lord in order to sharpen my hope for all those who do not hope. 

I offer you each soul that weakens in the fight in order to truly love my neighbor for all those who do not love you. May all my acts become proofs of my worship so that, placing it in your hands, you may give God the glory due to him and to console him of my sins.

FRENCH

O Immaculée, de la solitude qui m'entoure, apprenez moi à en faire bon usage afin qu'elle ne se change pas en oisiveté.

O Immaculée, de la passivité qui m'entoure, apprenez moi à en faire bon usage afin qu'elle ne se change pas en angoisse et en manque de confiance envers vous.

O Immaculée, que chaque tentation qui se présente me serve de tremplin vers votre cœur afin que si mon corps se liquéfie par manque d'exercice, mon âme, elle puisse s'engraisser du lait de votre amour.

Je vous offre chaque âme qui trépasse en ce jour afin d'écraser les doutes qui m'entourent et de croire en vous pour tout ceux qui ne croient pas.

Je vous offre chaque âme qui doit rendre compte à son Juge et Seigneur afin d'aiguiser mon espérance pour tout ceux qui n'espèrent pas.

Je vous offre chaque âme qui faiblit dans le combat afin d'aimer vraiment mon prochain pour tout ceux qui ne vous aiment pas.

Que tous mes actes deviennent des preuves de mon adoration afin que, les déposant entre vos mains, vous puissiez rendre à Dieu la gloire qui lui est dûe et le consoler de mes péchés.

Comments